Generelt
SingleKey ID er en identitetsplattform for enkel pålogging som gjør det mulig for deg å få tilgang til visse apper og nettsider fra ulike merker med ett enkelt påloggingsnavn og passord. SingleKey ID har ikke tilgang til noen personopplysninger lagret på dine partnerspesifikke kontoer.
Når du har en SingleKey ID, kan du logge på visse apper og nettsider fra Bosch og merkets partnermerker med ett enkelt brukernavn og passord. Med andre ord gir det deg sømløs tilgang til visse områder etter pålogging, som nettbaserte tjenester, apper, enheter og produktinformasjon og garantier.
Hvis du allerede har en konto med My Bosch eller et annen partnermerke som bruker SingleKey ID, må du bruke den samme e-postadressen når du oppretter din SingleKey ID.
Du kan bruke SingleKey ID til å logge inn på Bosch-nettsider og Bosch-apper, samt nettsider og apper fra partnermerker. Din konto med hver enkelt partner aktiveres først etter at du har logget på første gang på nettsiden eller appen deres med din SingleKey ID. Du trenger ikke å opprette en separat konto med hver enkelt partner. Men det kan være at du må oppgi ytterligere informasjon i profilen din med noen partnere for å bruke visse tjenester eller apper.
Når du har opprettet en SingleKey ID, blir du spurt om du allerede har en konto hos Bosch eller en merkepartner. Svar ja, og når du blir spurt, oppgir du e-postadressen som er koblet til den gamle kontoen din. Nå skal du motta en e-post med en bekreftelseslenke. Klikk på denne koblingen for å flette din gamle Bosch- eller partnerkonto med din SingleKey ID-konto.
Nei, du må ha en internettilkobling for å logge på med din SingleKey ID.
Du finner en oversikt over merker som støtter SingleKey ID her .
SingleKey ID er kun en identitetsplattform som gjør det mulig for deg å logge på nettsider og programmer fra mange ulike merker, med ett sett av påloggingsinformasjon. Alle andre funksjoner, innhold, tjenester, osv. leveres av deltakende merker og kan avvike basert på tilgjengelighet og plassering.
SingleKey ID er en tjeneste som brukes av forbrukere for å få tilgang til nettbasert innhold og tjenester levert av partnermerkene. Hvis du vil ha mer informasjon, kan du se vilkårene .
Ja, din SingleKey ID kan brukes til å logge på Home Connect-appen. For å bruke visse Home Connect-app-funksjoner, må du først pare dine kompatible smartprodukter med appen.
Ikke nødvendigvis. Visse partnernettsider, apper, nettbutikker og tjenester bruker kanskje ikke SingleKey ID.
Kontoer og innstillinger
1. Opprett en konto ved å klikke her .
2. Angi e-postadressen din, velg et passord og oppgi noen personopplysninger. Deretter får du en e-post med en aktiveringslenke.
3. Klikk på aktiveringslenken i e-posten for å aktivere din SingleKey ID. Gjør det samme dag ellers kommer lenken til å utløpe.
4. Kompletter prosessen ved å logge på med din SingleKey ID-legitimasjon (e-postadresse og passord).
5. Nå kommer du til å omdirigeres til den appen eller nettsiden du kom fra opprinnelig.
Du kan slette din SingleKey ID her . Når du sletter din SingleKey ID, blir en forespørsel om å slette kontoen din sendt til Bosch og alle partnermerker du har fått tilgang til med din SingleKey ID. Dette kan føre til at data på alle dine tilkoblede kontoer går tapt. Avhengig av appen eller nettsiden, kan dette inkludere dokumenter som garantisertifikater og fakturaer, samt smarthjemrutiner eller historikkdata for smartenhet.
Før du sletter din SingleKey ID, må du lage en sikkerhetskopi eller laste ned all informasjon du ønsker å beholde.
Logg på SingleKey ID-nettsiden . Så går du til delen "Min profil" og klikker på "Endre passord".
Logg på SingleKey ID-nettsiden . Nå går du til delen "Min profil" der du kan endre personopplysningene dine. Noe av informasjonen din ligger kanskje hos en partner, og er bare tilgjengelig via den relevante partnersiden eller appen.
Logg på SingleKey ID-nettsiden . Nå går du til delen "Min profil", og klikker på "Endre e-postadresse".
For øyeblikket må du opprette to ulike SingleKey ID-er, med forskjellige e-postadresse, hvis du vil ha en for jobb og en for privat bruk.
Feilsøking
Gå til påloggingssiden til SingleKey ID, og velg "Glemt passord".
Dobbeltsjekk følgende:
- Sørg for at du har angitt riktig e-postadresse og passord.
- Sjekk internettforbindelsen. På mobilen trenger du en internettilkobling med minst to signalstolper og en EDGE-tilkobling (merket med en "E" på mottaksstolpen).
- Tilbakestilling av telefonen er en siste mulighet.
Ta kontakt med Bosch kundeservice eller kundeservicen til det det tilsvarende partnermerke.
- Vent minst 15 minutter for å gi systemet vårt nok tid til å sende ut bekreftelses-e-posten.
- Sjekk internettforbindelsen. På mobilen trenger du en internettilkobling med minst to signalstolper og en EDGE-tilkobling (merket med en "E" på mottaksstolpen).
- Sjekk innboksen til e-postadressen du oppga for nye meldinger. Husk å sjekke SPAM eller "ukjent"-mappen.
Før SingleKey ID ble lansert, mottok du en e-post fra MyBosch eller et partnermerker med kunngjøring om endringen. E-postadressen som e-posten ble sendt til er den samme som på partnerkontoen din. For å sørge for at du får tilgang til informasjonen i partnerkontoen(e) i fremtiden, må du bruke den samme adressen til å opprette SingleKey ID. Hvis du ikke har mottatt en e-post med informasjon om endringen, eller har slettet den, ta kontakt med Bosch kundeservice eller kundeservicen til det tilsvarende partnermerke.
Juridisk og personvern
Dine personopplysninger for SingleKey ID lagres på sikre servere i Europa. SingleKey ID lagrer ikke personopplysninger som er samlet inn og brukes av partnernettsider, apper, produkter og tjenester. Hvis du har spørsmål om denne datalagringen og sikkerheten, ta kontakt med den partneren det gjelder.
Dine data lagres på en sikker måte i henhold til strenge lovbestemte standarder. SingleKey ID er i tråd med den europeiske personvernforordningen (GDPR). Hvis du vil ha mer informasjon, kan du se personvernerklæringen .
Du kan administrere de personopplysningene som er lagret av SingleKey ID her .
Men SingleKey ID lagrer for det meste data relatert til din digitale identitet. Hvis du vil få tilgang til og administrere data som er lagret av partnere som bruker SingleKey ID, kan du besøke nettsidene til de ulike partnerne eller kontakte partnerens supportkanal.
Personopplysninger på dine partnerkontoer blir ikke overført til eller delt mellom SingleKey ID-partnere. SingleKey ID gir brukere eksklusiv tilgang til nettsidene, appene og tjenestene til Bosch og partnermerker. SingleKey ID deler bare personopplysninger med en partner etter at du har logget på med denne partneren for første gang.
Nei, informasjon lagret på dine partnerkontoer (inkludert bedriftskontoer) kommer ikke til å bli overført til SingleKey ID. Med SingleKey ID kan du logge på og få tilgang til din konto hos Bosch og partnermerker. Den lagrer ikke noe informasjon på de ulike kontoene, inkludert bedriftsopplysninger som er samlet inn av en partner. Hvis du vil ha tilgang til bedriftsopplysningene dine, logger du på de aktuelle kontoene til partnere ved hjelp av SingleKey ID.