Avtalevilkår for medlemskap i MyBosch
Som følge av den nye personvernforordningen har vi tydeliggjort avtalevilkårene våre samt retningslinjene for personvern, som mer utførlig beskriver hvordan vi håndterer de personopplysningene dine (gjelder fra og med 20180525).
Avtalevilkårene gjelder for deg som er medlem i MyBosch. For å kunne administrere medlemskapet ditt ved blant annet å lage en påloggingsfunksjon, gi deg muligheten til å følge med på kjøps- og betalingshistorikken, gjennomføre analyser samt kommunisere med deg, har vi behov for å samle inn og lagre enkelte personopplysninger. Vi samarbeider også med en rekke tjenesteleverandører og kan dele personopplysningene med disse når dette er nødvendig for å kunne fullføre våre forpliktelser overfor deg. Mer informasjon om hvordan vi behandler de personopplysningene dine finner du i retningslinjene for personvern. For generelle vilkår som gjelder hele nettstedet til Bosch, henviser vi til siden Generell informasjon.
Medlemskap
Medlemskapet i MyBosch er kostnadsfritt, og for å bli medlem må du være en privatperson, ha fylt 18 år samt ha en adresse i Norge. Medlemskapet er personlig og kan ikke overlates til andre. Du kan når som helst avslutte medlemskapet.
Medlemskapet kobles til en personlig påloggingsfunksjon som du selv oppretter.
Vesentlige endringer i vilkårene formidles digitalt og legges ut på www.bosch-home.no.
Kommunikasjon, fordeler og tilbud
Medlemskapet i MyBosch gir deg muligheten til å få personlig tilpasset kommunikasjon, personlige tilbud og utvalgte generelle medlemstilbud (f.eks. fornøydhetsgaranti på 100 dager). Vi gir deg også tilpassede nyheter, produktanbefalinger, inspirasjon, innbydelser til arrangementer og så videre. Medlemstilbudene i MyBosch varierer og tilpasses etter kjøpene dine og årstiden. Bosch kan derfor endre, supplere eller begrense innholdet i fordelstilbudene.
Du som medlem kan ikke overføre eller selge tilbudene dine til andre medlemmer eller personer.
Vi kommuniserer vanligvis via e-post, men noen ganger kommuniserer vi også via digital annonsering på eksterne nettsteder, for eksempel Facebook eller sms.
Vi vil i første omgang samle inn informasjon direkte fra deg. Du kan når som helst logge deg på MyBosch og oppdatere kontaktinformasjonen eller avslutte medlemskapet.
Basert på opplysningene som vi samler inn om deg, lager vi en analyse på segmentsnivå, individnivå eller aggregert nivå. Opplysningene vi ser på, er blant annet kjøps- og klikkhistorikken din i nettbutikken, alder og bosted, produktene du har valgt å registrere i MyBosch samt eventuelle resultater fra fornøydhets- og markedsundersøkelser. Resultatene fra analysen kan ligge til grunn for kommunikasjonen vår med deg samt hvilke tilbud, fordeler og informasjon som presenteres for deg. De kan også ligge til grunn for hvilke produkter som lanseres og kjøpes inn, og hvordan vi utvikler medlemssiden. Ved å ta en slik analyse unngår vi også å sende deg informasjon som du kan oppfatte som unødvendig og uinteressant. Analysene våre innebærer at vi må behandle personopplysningene dine. Dette er nødvendig for at vi skal kunne oppfylle forpliktelsene våre i henhold til MyBoschs avtalevilkår og for å følge opp vår interesse for å kunne evaluere, utvikle og forbedre våre tjenester og produkter. Vi lagrer opplysningene til medlemskapet avsluttes.
Mer informasjon om hvordan vi behandler de personopplysningene dine og hvilke lovhjemler vi har for behandling av de personopplysningene dine, finner du i retningslinjene for personvern.
Vilkår for fornøydhetsgaranti på 100 dager
For at Boschs fornøydhetsgaranti på 100 dager skal gjelde, må du først ha registrert deg og ditt Bosch-produkt i medlemsklubben myBosch senest to uker etter innkjøpsdatoen eller leveransedatoen (i de tilfeller der produktet leveres etter innkjøpsdatoen). For at du senere skal kunne benytte deg av Boschs fornøydhetsgaranti på 100 dager, må du ha returnert produktet senest 100 dager etter innkjøpsdatoen/leveringsdatoen. Boschs fornøydhetsgaranti på 100 dager gjelder bare for forbrukere, og ikke for bedrifter.
Produktet må være kjøpt og sluttbetalt i en nettbutikk eller en fysisk butikk i Norge, og garantien gjelder ikke for Bosch hvitevarer som følger med nybygde leiligheter eller hus. Boschs fornøydhetsgaranti på 100 dager omfatter heller ikke Tassimo kapselmaskiner. Du må spare på kvitteringen og originalemballasjen i tilfelle du vil returnere produktet (samt pakkeseddel hvis produktet ble levert etter innkjøpsdatoen).
Hvis du vil returnere produktet, må du må fylle ut et returskjema og laste opp en kopi av kvitteringen til din medlemside i myBosch (samt pakkseddel hvis produktet ble levert etter innkjøpsdatoen). Deretter får du retur- og emballasjeinstruksjoner per e-post. Pakk produktet godt inn i originalemballasjen, slik at det ikke blir skadet under transporten. Produktet skal være fullt fungerende og rent ved tilbakelevering. Ved retur av et stort husholdningsapparat vil et transportselskap innleid av Bosch hente produktet ditt, og ved småelektriske produkter** kan du levere det inn til en av BSHs angitte representanter.
Boschs fornøydhetsgaranti på 100 dager inkluderer ikke fraktkostnaden for returen. Du må derfor betale for en returkostnad på 650 kr for et stort husholdningsapparat* og 100 kr for et småelektrisk produkt**. Dette beløpet trekkes fra innkjøpsprisen ved tilbakebetaling. Når din retur er kommet tilbake til oss, vil du få pengene dine utbetalt til den oppgitte bankkontoen innen 4–8 uker, med fratrekk for returkostnaden. Hvis produktet er i ubrutt forpakning og du vil levere tilbake produktet innenfor rammen av butikkens dager for åpent kjøp, henvender du deg først til din butikk for å levere tilbake produktet. Boschs fornøydhetsgaranti på 100 dager begrenser ikke din vanlige produktgaranti og påvirker heller ikke dine rettigheter etter forbrukerkjøpsloven.
Hvis du vil fjerne et tidligere registrert Bosch-produkt som du har brukt Boschs fornøydhetsgaranti på 100 dager på, kan du enkelt gjøre det selv under Mine produkter når du har logget deg på kontoen din. Du er alltid velkommen til å kontakte oss hvis du trenger hjelp med dette.
Har du spørsmål om Boschs fornøydhetsgaranti på 100 dager, kan du ringe oss på 22 66 05 54. Velg knappevalg 1–2 i menyen (produktinformasjon før kjøp). Du kan også kontakte oss via kontaktskjema.
* Oppvaskmaskin, vaskemaskin, tørketrommel, kjøleskap, frys, kjøleskap/frys, ovn, platetopp, komfyr, vifte, mikrobølgeovn eller innebygd espressomaskin.
** F.eks. kjøkkenmaskin, frittstående espressomaskin, støvsuger, kaffetrakter, vannkoker, elektrisk visp, håndmikser eller hårføner.
Vilkår for bruk av nettstedet
Informasjonen på nettstedet er så langt som mulig korrekt ved publisering. BSH gir ingen løfter eller garantier for nøyaktigheten i informasjonen, koblinger eller annen informasjon som finnes på nettstedet. BSH påtar seg heller ikke noe ansvar for eventuelle feil eller utelatelser i innholdet på nettstedet. All informasjon gjøres tilgjengelig og skal brukes vel vitende om at BSH ikke kan holdes ansvarlig for tap, erstatningsansvar, skade eller kostnader av noen art som oppstår helt eller delvis, direkte eller indirekte som følge av bruk av eller tillit til slik informasjon eller en slik person.
BSH forbeholder seg retten til når som helst å gjøre endringer eller rettelser uten forhåndsvarsel. Driftsstopp for vedlikehold og lignende kan forekomme på nettstedet. BSH tar ikke ansvar for forstyrrelser, avbrudd eller andre problemer som kan forekomme på nettstedet.
Gyldighet og avslutning av medlemskap
Ditt medlemskap gjelder på ubestemt tid, og du kan når som helst og uten oppsigelsestid si opp medlemskapet i MyBosch ved å logge deg på kontoen din under Min profil. Bosch forbeholder seg retten til å si opp medlemskapet ved mistanke om misbruk av medlemskapet. Ved avslutning av medlemskapet slettes alle personopplysninger som har blitt samlet inn og behandlet for å oppfylle disse avtalevilkårene. Hvis det er foreligger spesielle omstendigheter (f.eks. dødsfall, sykdom eller lignende), kan du også kontakte oss via careline-no@bshg.com for oppsigelse av medlemskap.
Endringer og tillegg
Bosch forbeholder seg retten til når som helst å gjøre endringer i, legge til tillegg i eller annullere hele eller deler av disse avtalevilkårene for MyBosch. Det er ditt ansvar å holde deg oppdatert om gjeldende vilkår. De nyeste avtalevilkårene er alltid tilgjengelige på nettstedet til Bosch.
Kontaktinformasjon
Husk at du alltid kan kontakte oss hvis du har spørsmål. Du finner kontaktinformasjon under Kontakt- og selskapsinformasjon.